Aprofita les passejades per posar-te en forma!

Amb l’arribada del bon temps ve molt de gust sortir a passejar, oi que sí? Les caminades constants i intenses et poden donar més beneficis dels que creus, així que no t’ho pensis més!

Entre d’altres beneficis, trobem que milloren la teva capacitat respiratòria, redueixen els problemes cardiovasculars, activen el metabolisme i ajuden a retenir menys líquids.

No només això, també pots aprimar caminant, però has de seguir certes regles perquè els resultats comencin a fer-se visibles. Aquí et diem quins són:

Sigues constant

Per a perdre pes amb la caminada és fonamental que ho facis amb certa freqüència. L’ideal és caminar cada dia durant un determinat temps i anar-lo augmentat poc a poc. Però si no t’és possible, tracta de fer-ho de tres a quatre vegades per setmana. Això és essencial per a veure resultats.

Has de dedicar-li temps

Com a tot, si vols veure resultats, has de ser constant i dedicar-li temps. Si busques aprimar caminant has de compromete’t a fer com a mínim 30 minuts cada dia. Això t’ajudarà a mantenir un Índex de Massa Corporal més baix i a aprimar la teva cintura.

Ves augmentant la velocitat

Mantenir un ritme constant i ràpid és essencial perquè puguis aprimar caminant. Si camines lent, també beneficiaràs a la teva salut, però no veuràs resultats significatius. Tracta de mesurar que tan ràpid camines amb la finalitat de no baixar la teva velocitat. A partir d’aquí, cada setmana pots anar pujant el ritme.

Recomanem també caminar en un terreny amb pendents o pujar escales per a fer més múscul i millorar el teu ritme cardíac. A més això t’ajudarà a cremar més calories, afegeix aquests intervals a les teves caminades almenys tres vegades a la setmana.

Treballa amb el teu propi pes en caminar

Si les rutines de caminada no només les enfoques a caminar, notaràs molts més beneficis. Cada 5 o 10 minuts per esquats, estiraments o saltar. Aquests exercicis ajudaran a que et millori el teu ritme cardíac i al fet que s’enforteixin els teus músculs encara més.

Com evitar l’aparició de granets

Tots ho hem sofert en major o menor mesura, s’acosta un dia important, una data assenyalada i… pum! Apareix en el nostre rostre un nou gra, de la nit al dia, que sembla que arruïnarà la teva jornada. Però a tots ens passa, veritat? Així que no et preocupis més del necessari per a aquest nou gra.

Avui et deixem una sèrie de consells per a evitar, en la mesura que sigui possible, l’aparició d’aquests molestos amics. Molts d’ells apareixen a causa d’alguns hàbits que podem canviar per a evitar els brots.

  • La neteja del rostre és molt important. Tant que és essencial que incloguis l’hàbit de rentar la teva cara dues vegades al dia, al matí i a la nit. El més aconsellable és que ho facis amb aigua tèbia i amb algun tipus de sabó que respecti el teu tipus de pell.
  • Exfolia la teva pell una vegada a la setmana: L’exfoliació ajuda a netejar la teva pell, a retirar cèl·lules mortes i a retirar partícules de brutícia que poden haver-se acumulat en el teu rostre durant tot el dia.
  • No el toquis!: Sabem que és molt temptador, però tocar-te la zona afectada per un gra no és gens bo. En intentar explotar-ho estaràs empenyent les cèl·lules infectades cap a capes més profundes de la pell i pots estar expandint la inflamació, enrogiment, etc. A més, pots cicatritzis i ferides que seran més molestes que el mateix gra.
  • Desmaquilla’t, sempre! Hi ha ocasions que pot donar més mandra desmaquillar-se, però és súper important netejar bé la teva pell abans d’anar a dormir. No desmaquillar-te provocarà danys a la teva pell, a més de ser contraproduent per a la regeneració de les cèl·lules del teu rostre.
  • La teva dieta també influeix: Has de mantenir una dieta saludable i variada. Agrega a la teva dieta, a més, verdures i fruites riques en antioxidants. I, sobretot, hidratat bé! Acostuma’t a beure almenys 2 litres d’aigua al dia.Et recomanem els tractaments per al rostre de la nostra farmàcia per a aconseguir que la teva pell estigui lliure d’impureses, hidratada, suau i plena de vida. Vine a veure’ns i te’ls expliquem!

Saps què és el glaucoma?

Glaucoma

Potser n’has sentit a parlar recentment ja que el passat 12 de març es va celebrar el Dia Mundial del Glaucoma, però sabries explicar què és? És necessari saber què és i com comença a desenvolupar-se el glaucoma ja que generalment es detecta massa tard i les seves conseqüències són irreversibles. T’ho explico en aquest article!

En que consisteix?

Aquesta enfermetat es dona quan es produeix un dany progressiu al nervi òptic, fet que provoca una pèrdua de visió perifèrica i, de vegades, també a la part central. Si no es detecta i es tracta a temps, pot produir baixa visió, i ceguesa en un 5% dels casos.

S’estima que a Espanya hi ha un milió de persones que pateixen glaucoma, encara que aproximadament la meitat ho desconeixen perquè no han estat diagnosticades. Com pot ser això? Doncs bé, es deu a que aquesta malaltia no presenta símptomes, ni cap dolor, encara que la pèrdua de visió es produeix de forma progressiva.

Prevenir la seva aparició

En aquest sentit hem de parlar de la importància de realitzar-se revisions periòdiques de la vista, aspecte fonamental per detectar el glaucoma a temps. Serà l’òptic o l’optometrista qui, a través de tècniques indolores i no invasives, podrà realitzar una exploració a fons del nostres ulls per detectar qualsevol anomalia. La mesura de la pressió ocular és una de les proves que permet una millor valoració ja que el glaucoma afecta directament sobre aquest indicador.

La meva recomanació és que cap als 40-50 anys comencis a realitzar-te revisions anuals dels teus ulls, sobretot si tens riscos associats com per exemple l’hipertensió oculars o antecedents familiars de casos de glaucoma. Hi ha, també, molts factors de risc que poden afavorir el desenvolupament de la malaltia:

  • Edat
  • Raça
  • Diabetis
  • Pressió intraocular alta
  • Miopia elevada (+ de 5 diòptries)
  • Hipertensió arterial
  • Medicació amb corticoides

Recorda, a més a més, que no cal esperar a tenir dubtes i símptomes del glaucoma per visitar al teu òptic. Si tens qualsevol sospita o simplement vols sortir de dubtes, apropa’t a veure el teu optometrista i rebràs tota l’ajuda i consells que necessites.

INTOLERÀNCIA A LA LACTOSA

Cada vegada està més present en la nostra societat el terme d'”intolerància”, i sobretot en aquests últims anys, les intoleràncies a determinats aliments. Avui parlarem sobre què és la intolerància a la lactosa i quins són els seus símptomes.

La lactosa és el sucre principal de la llet de tots els mamífers (inclosos els humans) i això inclou tota l’àmplia gamma dels derivats lactis, encara que també està present en molts altres productes que consumim diàriament.

Està formada per la unió d’una molècula de galactosa i una de glucosa. Aquesta molècula no és digerible en el tub digestiu, per la qual cosa cal trencar-la separant la glucosa de la galactosa, cosa que permetrà l’absorció a través de la mucosa intestinal. Per a dur a terme aquesta funció, l’organisme disposa d’un enzim específic denominat lactasa produït en el budell prim.
La intolerància a la lactosa es produeix quan els nivells de lactasa no són suficients per a digerir la quantitat de lactosa consumida i aquesta arriba al còlon de forma íntegra, és a dir, mantenint unides la glucosa i la galactosa. Això fa que els bacteris del còlon que constitueixen la micro flora intestinal la descomponguin mitjançant una fermentació i es generin diferents compostos, bàsicament gasos i àcids orgànics. Aquests compostos són els que provoquen els símptomes de la intolerància, com a dolor, distensió abdominal i/o diarrea.

Precaucions si ets intolerant a la lactosa

Hi ha persones amb intolerància a la lactosa que han d’evitar tots els aliments que continguin lactosa, però hi ha unes altres que poden ingerir alguns lactis. Molts dels afectats poden beure llet sense lactosa i amb calci afegit.
Tota persona amb intolerància a la lactosa ha de planificar una dieta saludable que contingui quantitats molt reduïdes o nul·les de lactosa. Si pots prendre lactis, és millor que et limitis als que continguin una quantitat reduïda de lactosa, com els formatges vells i curats. També et pot ajudar el fet d’ingerir aliments que no continguin lactosa juntament amb unes altres que sí que la continguin.

El iogurt, que conté cultius bacterians vius és més fàcil de digerir perquè conté bacteris sans que fabriquen l’enzim lactasa. També hauràs d’assegurar-te d’ingerir suficient calci, contingut en aliments com el tofu, les verdures de fulla verda, la llet sense lactosa i els sucs o la llet de soia enriquits amb calci.

Si has de deixar de consumir lactosa completament, hauràs d’aprendre a llegir sempre les etiquetes dels productes que ingeriràs, sobretot dels aliments envasats. A més de la paraula “llet”, també t’hauràs de fixar en ingredients com la mantega, el formatge i la nata.